• patrimonicoloniasedo@gmail.com

Yearly Archive2021

Més de 150 persones han participat en el recorregut pel Polígon Industrial i la Colònia obrera de Can Sedó

Un any més l’Associació per a la defensa de la Colònia Sedó i el seu entorn ha col-laborat en els actes de la Festa Major d’Hivern d’Esparreguera. Malgrat la pandèmia i totes les restriccions que estén vivint actualment volem participar en la dinamització cultural i en millorar el coneixement de la nostra història i el nostre entorn.
Les visites que hem organitzat pel Polígon Industrial i la Colònia obrera de Can Sedó un cop més han tingut una gran acceptació i més de 150 persones ens han acompanyat aquest cap de setmana en el nostre recorregut.
Ens hem de felicitar tots per la participació i procurar que en la mesura del possible la festa i la cultura continuïn vives i amb propostes de futur.

L’Associació per a la Defensa del Patrimoni de la Colònia Sedó i del seu Entorn satisfeta per la iniciativa de presentar el patrimoni de la Colònia al fòrum Europan

L’INCASOL, propietari del 50% del terreny de l’antiga Colònia Sedó, després de 15 anys pràcticament sense promoure cap iniciativa al voltant de la Colònia, ha decidit donar un pas endavant i comença a bellugar-se. Concretament forma part del grup de 7 propostes que España presenta a l’EUROPLAN-16, un concurs biennal d’idees urbanes i arquitectòniques que la Unió Europa finança buscant respostes innovadores. Enguany busca projectes que potenciïn eines ecològiques, de respecte al medi ambient i inclusives. Pensem que la Colònia encaixa perfectament en aquest marc.
Des de l’Associació per a la Defensa de la Colònia Sedó ens felicitem per aquesta iniciativa i ens sumem al projecte que ara es posa en marxa. Considerem que pot ser molt positiu per diferents raons: en primer lloc perquè projecta la Colònia a escala europea i la posa en el mapa de les institucions de l’UE, un àmbit que hem de tenir present tant ara com en un futur ; en segon lloc perquè encaixa amb la idea de regeneració global de tot l’àmbit relacionat amb la Colònia i el seu entorn; en tercer lloc perquè ha de significar una millora en les condicions de vida de les famílies que actualment hi viuen i finalment perquè ha de permetre tractar de manera adient espais emblemàtics de la Colònia que actualment estan deixats de la mà de deu.
Modestament, des de l’Associació considerem que la tasca realitzada durant els darrers anys ha anat sensibilitzant i creant i ambient propici que ara comença a donar alguns fruits, com l’aprovació inicial del BCIL feta uns mesos enrere pel ple de l’Ajuntament o la iniciativa que era es posa en marxa. Hem col•laborat puntualment amb l’INCASOL en l’elaboració de part del projecte fen tasques d’assessorament, proporcionant informació sobre la Colònia i ajudant en la gravació d’imatges i per això mateix ens sentim una mica copartícips de tot plegat. Sort i endavant.