• patrimonicoloniasedo@gmail.com

Daily Archive3 d'agost de 2020

Carta de l’Associació Colònia Sedó – Estiu 2020

Benvolguts amics i amigues,

Aquest 2020 està sent un any molt estrany i les incerteses que ens envolten ens han estroncat molts plans i projectes de futur tant a nivell personal com col·lectiu. Això, evidentment ha afectat als plans de l’Associació i ha frustrat algunes iniciatives que ja estaven planificades i a punt d’executar-se.

Malgrat totes les circumstàncies adverses abans esmentades, hi ha tres fites que han estat una realitat el darrers mesos i que pensem cal posar en valor i que mereixen ser destacades:

• La reobertura del Museu de la Colònia i la signatura del conveni de col·laboració entre el Centre d’Estudis Comarcal i el Museu de la Ciència amb una vigència de 4 anys, amb la col·laboració de l’Associació en tot el procés i en la programació d’activitats per dinamitzar-lo (concurs de fotografia, actuacions musicals en coordinació amb l’Escola Municipal de Música, etc.)
  • La posada en escena de l’obra teatral ambientada en la vida de la Colònia “Fins que el darrer toc de sirena ens alliberi”, escrita i dirigida per la Joana Llordella. De fet l’últim gran acte públic que vam poder fer abans del confinament.
  • I, en tercer lloc, l’aprovació del BCIL de la Colònia Sedó, eina bàsica per organitzar i planificar el futur de la Colònia i el seu entorn i sobre el qual ja vam fer públic el nostre posicionament i propostes a través de dos articles publicats a la revista “Setsetset” i al butlletí mensual del CECBLL.

A banda d’aquestes actuacions, també s’han engegat altres activitats que cal posar en valor: per una banda l’entrevista per Instagram en directe amb el nostre alcalde que va fer la directora del CECBLL i membre de la Junta de l’Associació Esther Hachuel i per altra la reunió que a començaments de juliol es va fer en el mateix espai del Museu amb membres de la Petita i Mitjana empresa del Baix Llobregat, organitzada pel CECBLL i a la qual també vam assistir: A través d’aquesta iniciativa busquem estrènyer llaços de complicitat amb el teixit empresarial de la comarca, donar a conèixer la Colònia i que tot plegat pugui fructificar en la realització de plans de futur de caràcter cultural que ens ajudin a projectar més i millor la Colònia els propers anys.

A hores d’ara resulta molt difícil poder planificar i fer previsions per les properes setmanes o fins i tot mesos, malgrat tot hi ha algunes línies de futur en les que cal treballar i tenir presents anar posant en marxa així que les circumstàncies ens ho permetin:

1. Reprogramar, quan es pugui i tot esperant que les circumstàncies siguin més favorables, alguns dels actes que no es van poder realitzar, principalment les actuacions musicals, la celebració d’una jornada científica vinculada al tema de l’aigua, el seu aprofitament com a font d’energia, el futur d’aquest recurs, o algunes sortides culturals a altres centres vinculats amb el patrimoni industrial i el món de les colònies, etc.
  2. Fer reportatges per ser editats en vídeo i penjats a les xarxes sobre aspectes vinculats amb la Colònia, des de presentacions d’algunes empreses singulars que treballen al polígon a temes vinculats amb la història i l’entorn de la Colònia (la baixada de la Padrineta, la història de la Palanca i el seu entorn natural, etc.).
  3. Treballar en l’elaboració d’un pla de futur d’usos de la Colònia a partir de l’aprovació del BCIL que serveixi per diferents administracions: Ajuntament, Museu Nacional de la Ciència, etc. En aquest sentit ja tenim previstes reunions amb totes dues entitats a partir del mes de setembre.
  4. Continuar treballant en tasques vinculades amb la recuperació de la memòria i històries de vida de persones relacionades amb el passat de la Colònia.

Aquestes son algunes de les idees i projectes que tenim previst impulsar els propers mesos. Com podeu veure no ens volem aturar i continuem plens d’iniciatives vinculades amb el nostre projecte i que pensem que a la llarga acabaran per donar forma a una sòlida realitat cultural al voltant de la Colònia Sedó i el seu entorn.

Per tot plegat, necessitem del vostre suport i complicitat, del vostre recolzament sense el qual l’activitat de l’Associació per el seu sentit.

Moltes gràcies, que tingueu el millor estiu, seguim endavant i continuarem estant en contacte,

Esparreguera, juliol de 2020

Josep Mª Cobos