• patrimonicoloniasedo@gmail.com

Qui som?

L’Associació per a la defensa del Patrimoni de la Colònia Sedó i el seu entorn és una associació sense ànim de lucre que va néixer l’any 2018 amb la voluntat de:

• Vetllar per la conservació, rehabilitació i promoció del patrimoni industrial i natural d’aquest indret.
  • Promoure activitats i accions diverses que busquin donar a conèixer l’emplaçament, la seva història, riquesa natural i paisatgística, de manera que es converteixi en un referent pel turisme cultural de la zona.
  • Crear un fons per a la conservació de la memòria històrica vinculada amb la colònia.
  • Prestar especial atenció a la documentació i estudi de la vida de les dones a la Colònia.
  • Realitzar intervencions integrals que busquin destacar la globalitat de tot el conjunt, de totes les parts de la Colònia i de l’entorn
  • Estar sempre amatents per a afavorir en tot moment la convivència entre les activitats pròpies de l’Associació i els usos que actualment té la colònia, així com amb els municipis amb els que manté estrets vincles.

El nostre Pla estratègic 2018-2022

Pels propers 4 anys,  l’actual junta directiva es planteja com a principals eixos de la seva actuació els següents:

• Dotar de protecció legal suficient el conjunt de la Colònia industrial, tant la zona industrial, com la residencial i l’itinerari de l’aigua des de la presa del Cairat fins l’arribada a la fàbrica. En un primer moment amb la consideració de BCIL, però a mig termini amb la intenció d’ampliar-ho a BCIN i fins i tot amb l’horitzó posat en que pogués ser considerat Patrimoni de la Humanitat.
  • Col·laborar amb el Museu de la Ciència de Catalunya, el Centre d’Estudis del Baix Llobregat i altres entitats nacionals i internacionals vinculades a la conservació i difusió del Patrimoni Industrials de cara a elaborar projectes i iniciatives conjuntes.
  • Impulsar davant les diferents administracions competents, actuacions per a l’ampliació i millora tant de la part museïtzada actualment com de futures ampliacions de la mateixa.
  • Crear un fons documental per a la conservació de la memòria històrica i un fons material basat en donacions d’objectes vinculats a la història de la colònia.
  • Emprendre iniciatives que busquin ampliar la difusió i nivell de coneixement actual del museu per fer-ho més conegut i més visitat.
  • Estimular i difondre el coneixement i l’interès pel patrimoni industrial al municipi a través de la programació de visites, xerrades, etc.

La Junta directiva:

• President:  Josep Maria Cobos Hernández